ITEM BAGI "LITTLE" ADALAH CLOTH DIAPERS DARI PELBAGAI JENAMA (BABYLAND, COLLA BABY, QQ BABY,COZY,SUNNY) JUGA PELBAGAI AKSESORI UNTUK NEW BORN. TERDAPAT JUGA PAKAIAN KANAK-KANAK LELAKI DAN PEREMPUAN.


ITEM BAGI "MUMMY" ANTARANYA ADALAH BARANGAN KOSMETIK YANG ORIGINAL. KEBANYAKKAN HARGA ADALAH JAUH LEBIH MURAH DARI PASARAN KERANA SAYA MEMENANGINYA HASIL DARI CONTEST YANG DISERTAI.


ITEM BAGI "DADDY" AKAN DIUPLOAD DARI MASA KE SEMASA.


UNTUK LEBIH MUDAH MELIHAT SETIAP ITEM PLEASE KLIK PADA LABEL ATAU /MSG CALL 017-3201998 UNTUK MAKLUMAT LANJUT. HAPPY VIEWING & PLEASE COME AGAIN BECAUSE ITEM WILL UPDATE TIME TO TIME. THANK YOU SO MUCH

ITEM-ITEM BARU.. JOM JENGUK..

Sunday, May 16, 2010

TIPS AGAR CD ANDA UMPAMA BARU

Bagi CD yang kelihatan kekuningan kerana telah lama digunakan atau kerana warna najis bayi tidak mahu tanggal boleh cuba tips di bawah :

  • perah limau nipas pada CD tersebut dan biarkan sebentar dan kemudian basuh (ini boleh dibuat kepada CD dan insert) @
  • gunakan Sunlight untuk menyental warna kekuningan itu @
  • campur sedikit backing soda kedalam cucian semasa sesi basuhan dan kemudian bilas pula dengan air yang telah dicampur dengan sedikit cuka. Cuma dibuat kepada insert bukan kepada CD ditakuti warna luar CD yang cantik dan berwarna-warni akan luntur.

p/s: backing soda tue salah satu fungsinya untuk memutihkan insert yang dah kekuningan

Bagi CD yang telah hilang kuasa serapan cuba tips dibawah pula:

  • Rendam CD (insert sahaja ye) anda semalaman di dalam air panas (ini tips yang paling mudah dan untuk mummy yang malas opssss yang tidak punya masa seperti saya hehe) dan
  • lakukan sebulan sekali proses stripping. Proses stripping adalah proses untuk menanggalkan kekotoran halus dan mendapan sabun yg terkumpul di bahagian CD dan juga insert. Gosok bahagian bhgn luar dan dlm CD dan insert dgn sabun pencuci pinggan. Saya cadangkan gunakan Sunlight (lagipun dirumah memang gunakan Sunlight untuk cuci pinggan) kemudian bilas dengan air sehingga bersih.Insya-allah kuasa penyerapan akan meningkat kembali.

No comments:

Related Posts with Thumbnails
.......USIA ON-LINE SHOP KAMI........... Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers