ITEM BAGI "LITTLE" ADALAH CLOTH DIAPERS DARI PELBAGAI JENAMA (BABYLAND, COLLA BABY, QQ BABY,COZY,SUNNY) JUGA PELBAGAI AKSESORI UNTUK NEW BORN. TERDAPAT JUGA PAKAIAN KANAK-KANAK LELAKI DAN PEREMPUAN.


ITEM BAGI "MUMMY" ANTARANYA ADALAH BARANGAN KOSMETIK YANG ORIGINAL. KEBANYAKKAN HARGA ADALAH JAUH LEBIH MURAH DARI PASARAN KERANA SAYA MEMENANGINYA HASIL DARI CONTEST YANG DISERTAI.


ITEM BAGI "DADDY" AKAN DIUPLOAD DARI MASA KE SEMASA.


UNTUK LEBIH MUDAH MELIHAT SETIAP ITEM PLEASE KLIK PADA LABEL ATAU /MSG CALL 017-3201998 UNTUK MAKLUMAT LANJUT. HAPPY VIEWING & PLEASE COME AGAIN BECAUSE ITEM WILL UPDATE TIME TO TIME. THANK YOU SO MUCH

ITEM-ITEM BARU.. JOM JENGUK..

Saturday, May 15, 2010

TIPS IBU BEKERJA

Sebelum ini saya tidak menggunakan CD walaupun telah dimaklumkan oleh sahabat saya kerana pada saya ia menyusahkan dan menambah beban saya!! Saya mummy yang bekerja dan tidak punya maid.

Pada saya pasti mudah jika cuma menggunakan disposal dipers. Pakai dan buang. (Sungguh malas pemikiran saya ketika itu) Tetapi semua itu ternyata meleset. Tiada yang membebankan malah saya gembira kerana saya dapat berjimat dan duit yang saya jimat itu saya boleh gunakan untuk beli makeup dan perhiasan saya pula.hehe.

Ini adalah tips saya untuk mummy-mummy yang bekerja seperti saya.

  • Pada malam hari- siapkan 5 keping CD dan masukkan terus 2 keping insert untuk memudahkan pengasuh di taska. Pastikan setting terus saiz anak mummy sama ada S, M atau L. (takla terkial-kial pengasuh taska nak adjust saiz baby ) Jangan lupa bekalkan wetbag untuk pengasuh masukkan CD yang telah digunakan. Sediakan juga plastik berasingan untuk baju kotor. Ditakuti pengasuh memasukan baju kotor juga ke dalam wetbeg.

  • Balik dari kerja- terus keluarkan CD yang telah digunakan dari wetbag dan terus masukkan dalam washine machine. Sementara itu mummy boleh buat kerja seperti biasa iaitu masak dan sebagainya. Jika mummy nak basuh sekali dengan baju-baju lain pastikan guna laundry bag.

  • Kalau boleh beri pada pengasuh yang jenis velcro (jenis tampal-ala2 disposal dipers) supaya memudahkan kerja pengasuh. Tetapi bagi bayi yang telah pandai membuka mesti jugak dipakaikan seluar (saya tak pakaikan bayi saya seluar kerana pada saya CD tue dah cantik lebih-lebih lagi kalau jenis printed atau baldu ..lagipun itu salah satu cara promosi kan? kan?)

  • Jika mummy balik lambat pesan pula pada daddy untuk amikalih tugasan mummy. Daddy tolong ringan tulang juga ya...
  • Jika mummy tak nak basuh CD hari-hari pastikan mummy ada banyak CD untuk dikitar / rolling sekurang-kurangnya 15 keping.

No comments:

Related Posts with Thumbnails
.......USIA ON-LINE SHOP KAMI........... Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers